Δημοτικό Συμβούλιο Πρέβεζας Εμπορικός, Τουριστικός και Αλιευτικός ο χαρακτήρας του Λιμανιού

Έπειτα από μία πολύωρη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου (Όαση), πάρθηκε από το σώμα μία ομόφωνη απόφαση που αποτελεί μέχρι και το άμεσο μέλλον «ασπίδα» στον εμπορικό λιμένα, ώστε να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία του.
Δεκάδες ήταν οι αιρετοί, οι εκπρόσωποι φορέων και οι επαγγελματίες-επιχειρηματίες που έδωσαν το “παρών” στην αίθουσα και τοποθετήθηκαν στο θέμα: “Συζήτηση – ενημέρωση και λήψη απόφασης σχετικά με το Λιμάνι Πρέβεζας (Εμπορικό – Τουριστικό – Αλιευτικό), καθώς και το παράλιο μέτωπο της πόλης”.
Την βασική εισήγηση στο θέμα έκανε η Λαϊκή Συσπείρωση και έπειτα από δική της πρόταση διαμορφώθηκε το παρακάτω ψήφισμα-απόφαση για το λιμάνι, που έχει τα παρακάτω 4 σημεία:
■ Διατήρηση του εμπορικού λιμένα στη νότια προβλήτα μέχρι την κατασκευή της ανατολικής προβλήτας.
■ Δημιουργία χερσαίων υποδομών για την κρουαζιέρα και προσωρινή χρήση της νότιας προβλήτας για κρουαζιερόπλοια μετά από συνεννόηση ώστε να μην παρεμποδίζεται η εμπορική δραστηριότητα.
■ Χρήση εξοπλισμού που να μειώνει την όχληση από σκόνη.
■ Μετά και τη δημιουργία της ανατολικής προβλήτας ή και της πλωτής προβλήτας να επανεξεταστεί το Master Plan του λιμένα.
Ήταν ολοφάνερο και από την τοποθέτηση του Δημάρχου Πρέβεζας και Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νίκου Γεωργάκου, πως η δημοτική αρχή βρέθηκε σε αδιέξοδο και ακολούθησε τη σχετική ομόφωνη απόφαση όλων των παρατάξεων της αντιπολίτευσης που εμφανίστηκαν ενωμένες στο θέμα του Λιμανιού.
Ο κ. Γεωργάκος εξάλλου με τις προτάσεις τροποποίησης του Master Plan που είχαν τεθεί σε διαβούλευση το 2020 και «πριόνιζαν» την εμπορική δραστηριότητα του λιμένα στη νότια πλευρά δεν έδειξε ποτέ στο παρελθόν ότι είχε ζήτημα. Με την ομόφωνη όμως απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δεσμεύεται πλέον να στηρίξει μία λύση, που είναι πολύ κοντά σε όσα περιγράφει η τεχνική πρόταση των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα.
Πλέον η διαδικασία είναι να εξεταστεί ξανά η μελέτη του MASTER PLAN του Λιμένα ώστε να προχωρήσουν με νέα δεδομένα οι σχεδιασμοί για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί το Λιμάνι της Πρέβεζας.

 

Βαριές καταγγελίες του Κώστα Νιτσιάκου στη συνεδρίαση του ΔΣ Πρέβεζας για το λιμάνι

Σε μια βαριά καταγγελία προέβη ο Κώστας Νιτσιάκος, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Νιτσιάκος ΑΒΕΕ, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας με θέμα το λιμένα, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στο πολιτιστικό κέντρο του δήμου Πρέβεζας.
Ο κ. Νιτσιάκος αφού υπογράμμισε τη σημασία του εμπορικού λιμένα για την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα και αφού επεσήμανε την άποψη πως θα πρέπει να βρεθεί μια λύση που να μη δημιουργεί περιορισμούς και εμπόδια στην εμπορική δραστηριότητα, κατήγγειλε πως πριν λίγους μήνες δέχθηκε απειλές μέσα στο γραφείο του από επιχειρηματία της περιοχής.
“Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους πολλοί θα ήθελαν να καταργηθεί τελείως ο εμπορικός λιμένας έτσι ώστε να απελευθερωθεί χώρος για τουριστικές δραστηριότητες και να μην υφίσταται όχληση από το μπες-βγες των φορτηγών στο λιμάνι.
Κι αυτό δεν είναι αυθαίρετο συμπέρασμα, ένας από αυτούς τους επιχειρηματίες με επισκέφθηκε στο γραφείο μου πριν από μερικούς μήνες κι αφού με ενημέρωσε για τις παραμέτρους του θέματος από τη δική του οπτική γωνία, με απείλησε ευθέως ότι σε περίπτωση που αντιδράσουμε στην προτεινόμενη λύση του master plan έχει τη δυνατότητα να προωθήσει κάτι πολύ δυσμενέστερο για μας.
Φυσικά δεν λέω ότι έχει τη δυνατότητα αυτή, σε καμία περίπτωση.
Είμαι όμως αναγκασμένος να αναφερθώ στο περιστατικό γιατί καταδεικνύει αφενός τις διαθέσεις ορισμένων και το πώς αντιλαμβάνονται την ισόρροπη ανάπτυξη και τη συνεργατική χρήση του λιμανιού και αφετέρου καταδεικνύει και την αλαζονεία τους για το πώς μπορούν να επηρεάσουν κρίσιμα θέματα που αφορούν όλους τους πολίτες της Ηπείρου” είπε ο κ. Νιτσιάκος, ο οποίος απέφυγε να κατονομάσει τον επιχειρηματία στον οποίον αναφέρθηκε.
Ο κ. Νιτσιάκος στην τοποθέτησή του τόνισε πως η Πρέβεζα είναι μια πόλη που πρέπει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο όποια δυνατότητα έχει για την τουριστική αναβάθμιση, ωστόσο θα πρέπει παράλληλα να προστατευτεί και η εμπορική χρήση του λιμανιού έτσι ώστε να μην οδηγηθεί σε μαρασμό η ζωική παραγωγή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την ύπαιθρο της Ηπείρου και για την οικονομία της περιοχής.

Στην τοποθέτησή του είπε:
“Για το μεγαλύτερο μέρος των δημητριακών και για τη συνολική ποσότητα της σόγιας, η οποία έρχεται στην περιοχή για να καλύψει τις ανάγκες της κτηνοτροφίας και της πτηνοτροφίας, εξυπηρετούμαστε από τα λιμάνια της Δυτικής ακτής. Τον Αστακό ο οποίος είναι ιδιωτικό λιμάνι, πρόσφατα μεταβιβάστηκε σε ένα fund του εξωτερικού το οποίο έχει σκοπό να το μετατρέψει σε χώρο στάθμευσης για σκάφη αναψυχής. Την Αμφιλοχία, της οποίας το βύθισμα και το μήκος της προβλήτας είναι ιδιαίτερα μικρά και δεν μπορεί να δεχθεί μεγάλα καράβια και την Πρέβεζα. Καταλαβαίνετε επομένως ότι τα επόμενα χρόνια η μοναδική βιώσιμη επιλογή για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του ζωικού κεφαλαίου της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας είναι το Λιμάνι της Πρέβεζας. Με τη 2η ουσιαστικά, η οποία είναι και η λύση η οποία φαίνεται πιο βατή στο προτεινόμενο master plan προτείνεται η μείωση του διαθέσιμου χώρου για την εμπορική χρήση. Αυτό θα έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα την απώλεια της δυνατότητας να δεχθεί το εμπορικό λιμάνι μεγάλα καράβια. Οπότε η εισαγωγή των δημητριακών μέσω της Πρέβεζας καθίσταται ασύμφορη και η εισαγωγή σόγιας θα είναι ουσιαστικά αδύνατη, καθώς η σόγια διακινείται συνήθως με καράβια τα οποία πολλές φορές υπερβαίνουν και τα 300 μέτρα μήκος.
Χωρίς εναλλακτική λύση λιμανιού στα δυτικά θα είμαστε αναγκασμένοι να προμηθευόμαστε πρώτες ύλες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να τις μεταφέρουμε οδικώς στην Ήπειρο. Σε μια περίοδο που το κόστος μεταφοράς αυξάνεται σε δυσθεώρητα ύψη λόγω της τιμής του πετρελαίου και λόγω των αλλαγών στο ωράριο εργασίας των οδηγών, οι ζωοτροφές θα επιβαρυνθούν με δυσβάσταχτο κόστος και η κτηνοτροφία και η πτηνοτροφία θα αντιμετωπίσουν ένα μόνιμο μειονέκτημα ανταγωνιστικότητας έναντι των αντίστοιχων επιχειρήσεων σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και το πιο σημαντικό, θα αποκτήσουν μόνιμο μειονέκτημα έναντι επιχειρήσεων άλλων χωρών, κυρίως των ανατολικών οι οποίες έτσι κι αλλιώς παράγουν με μικρότερο κόστος από ό,τι εμείς.
Επί της ουσίας αργά και σταθερά η Ήπειρος θα χάνει έδαφος στη ζωική παραγωγή και σε βάθος χρόνου θα είναι αδύνατο να μπορέσουμε να διαχειριστούμε αυξημένο κόστος για το 70% των εισροών μας. Όπως καταλαβαίνετε η επιβίωσή μας μακροπρόθεσμα συνδέεται άμεσα με δυνατότητα χρήσης του λιμανιού της Πρέβεζας. Εννοείται βέβαια πως μια παραθαλάσσια πόλη με τις ομορφιές που έχει η δική σας πόλη πρέπει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο όποια δυνατότητα έχει για την τουριστική αναβάθμιση. Κάτι τέτοιο εννοείται θα λειτουργήσει υπέρ της ευημερίας των πολιτών της, θα πρέπει όμως παράλληλα να προστατευτεί και η εμπορική χρήση του λιμανιού έτσι ώστε να μην οδηγηθεί σε μαρασμό η ζωική παραγωγή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την ύπαιθρο της Ηπείρου και για την οικονομία της περιοχής γενικότερα. Εξάλλου μια διόλου ευκαταφρόνητη μερίδα συμπολιτών σας εργάζεται σε δραστηριότητες οι οποίες συνδέονται με την εμπορική χρήση του λιμανιού. Κατά την ταπεινή μου άποψη θα πρέπει να βρεθεί μια λύση που να μη δημιουργεί περιορισμούς και εμπόδια στην εμπορική δραστηριότητα.
Δυστυχώς βέβαια υπάρχουν άνθρωποι, επιχειρηματίες κατά βάση του τουρισμού εδώ της περιοχής, οι οποίοι δεν συμμερίζονται την παραπάνω άποψη. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους πολλοί θα ήθελαν να καταργηθεί τελείως ο εμπορικός λιμένας έτσι ώστε να απελευθερωθεί χώρος για τουριστικές δραστηριότητες και να μην υφίσταται όχληση από το μπες-βγες των φορτηγών στο λιμάνι.
Κι αυτό δεν είναι αυθαίρετο συμπέρασμα, ένας από αυτούς τους επιχειρηματίες με επισκέφθηκε στο γραφείο μου πριν από μερικούς μήνες κι αφού με ενημέρωσε για τις παραμέτρους του θέματος από τη δική του οπτική γωνία, με απείλησε ευθέως ότι σε περίπτωση που αντιδράσουμε στην προτεινόμενη λύση του master plan έχει τη δυνατότητα να προωθήσει κάτι πολύ δυσμενέστερο για μας.
Φυσικά δεν λέω ότι έχει τη δυνατότητα αυτή, σε καμία περίπτωση.
Είμαι όμως αναγκασμένος να αναφερθώ στο περιστατικό γιατί καταδεικνύει αφενός τις διαθέσεις ορισμένων και το πώς αντιλαμβάνονται την ισόρροπη ανάπτυξη και τη συνεργατική χρήση του λιμανιού και αφετέρου καταδεικνύει και την αλαζονεία τους για το πώς μπορούν να επηρεάσουν κρίσιμα θέματα που αφορούν όλους τους πολίτες της Ηπείρου”.

 

Πρέβεζα – Γιάννης Τέφας- “Θέλουμε το Εμπορικό Λιμάνι αλλά πρέπει να μετακινηθεί”

Η τοποθέτηση του Ιδιοκτήτη της Μαρίνας στην Πρέβεζα, Γιάννη Τέφα στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το Λιμάνι της Πρέβεζας.
“Φτιάξαμε τη Μαρίνα η οποία πολεμήθηκε από φορείς και ιδιώτες διότι θεωρήθηκε έγκλημα. Έκανε 13 χρόνια η κατασκευή της και δεν βρήκαμε συμπαραστάτες ούτε την πολιτεία.
Είναι διασπορά ψευδών ειδήσεων ότι η Μαρίνα δεν θέλει το Εμπορικό Λιμάνι. Το θέλουμε κύριοι, το θέλουμε και το στηρίζουμε το Εμπορικό Λιμάνι, εμείς δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα είμαστε ανοιχτό βιβλίο γιατί κάποιοι ανέβηκαν στο βήμα και είπαν διάφορα. Εμείς το όνειρό μας το κάναμε πραγματικότητα. Στη Χίο μας παρακαλάνε πότε θα πάμε να ξεκινήσουμε τη Μαρίνα, σε αντίθεση με εδώ, όπου είναι ο τόπος που γεννηθήκαμε και καταγόμαστε.
Από την Μαρίνα κέρδισε όλη η πόλη δημιουργήθηκε μια προσθετική αξία, όλα τα καταστήματα στο παραλιακό μέτωπο είναι νοικιασμένα από το ALILA VILA μέχρι το πάρκινγκ.
Πριν τρία χρόνια υπήρχαν 30 μαγαζιά ξενοίκιαστα…
Το εμπορικό λιμάνι έχει από το 1970 που λειτουργεί αλλά με διαφορετικό τρόπο. Τότε ξεφορτωνόταν τα προϊόντα μπροστά στα μαγαζιά που είναι τώρα στο παραλιακό μέτωπο.
Τα τελευταία 15χρόνια δεν έχει φορτωθεί κανένα εμπόρευμα από την Πρέβεζα για αλλού.
Και δεν έχει ξεφορτωθεί τίποτα άλλο πέραν από χύδην φορτίο.
Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας για το οποίο έχουν δαπανηθεί δεκάδες εκατομμύρια δεν έχει προβλεφθεί χώρος για χύδην φορτία. Ένα Λιμάνι που συνδέεται με την Εγνατία Οδό και είναι το μεγαλύτερο στη Δυτική Ελλάδα. Αυτό δε σας προβληματίζει; Γιατί από την Ηγουμενίτσα που έχει συνδεθεί με τον μεγαλύτερο οδικό άξονα της Ελλάδος δεν υπάρχει πρόβλεψη…
Το λιμάνι του Αστακού από Εμπορικό μετατρέπεται σε τουριστικό, αυτό δεν προβληματίζει κανέναν; Πως μπορούμε να ανακόψουμε την πορεία του πλούτου που έρχεται; Το αεροδρόμιο του Ακτίου φέρνει πλέον χιλιάδες επισκέπτες και τουρίστες.
Εδώ νομίζω και επιτρέψτε μου μία μικροπολιτική για την πολιτκή.
Κύριοι, το θέλουμε το Εμπορικό Λιμάνι αλλά όχι για μόνο χύδην φορτία.
Ένα Λιμάνι το οποίο λειτουργεί χωρίς περιβαλλοντικούς όρους και ρυπαίνει. Για να σας αποδείξω ότι το θέλουμε σας λέω ότι είναι ένα Λιμάνι που λειτουργεί όλα τα χρόνια χωρίς Περιβαλλοντικούς όρους. Τι λέτε εσείς να μην το γνωρίζουμε όλα αυτά τα χρόνια. Αν δεν θέλαμε το Εμπορικό Λιμάνι θα είχαμε κάνει αυτό που έπρεπε…
Επιμένω ότι θέλουμε το Εμπορικό Λιμάνι αλλά όχι μόνο για χύδην φορτίο.
Η Μαρίνα στοίχισε 10 εκατομμύρια με ίδια κεφάλαια, είναι άδικο να φαινόμαστε ότι εμείς είμαστε οι κακοί και τα μαύρα πρόβατα. Όχι κύριοι είναι άδικό για εμάς…
Δεν το φτιάξαμε εμείς αυτό, ο τουρισμός αναπτύσσεται…
Αν από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ηπείρου το 2009 είχε εφαρμοστεί η τεχνική μελέτη, τώρα θα λέγαμε φέρτε και άλλα εμπορικά Λιμάνια.
Η υποθαλάσσια δημιουργεί πρόβλημα και δεν μπορούν να έρθουν μεγάλα καράβια στο Λιμάνι.
Αντίθετα με την τουριστική κίνηση που από το 2018 έως το 2022 η κίνηση των σκαφών διπλασιάστηκε και από 3000 περίπου σκάφη τώρα είναι 6000 σκάφη.
Θα σας δώσω ένα μέτρο σύγκρισης. Το 2018 τα πλοία στο εμπορικό ήταν 27 καράβια, σήμερα έως και τώρα που μιλάμε είναι 22 καράβια.
Εμείς θέλουμε καράβια, αλλά δεν γίνεται να μην πάρουμε το μήνυμα και να αρνηθούμε την ανάπτυξη, δε γίνεται να μην βλέπουμε πως λειτουργούν πλέον οι μεταφορές στη θάλασσα.
Δεν γίνεται να μην παίρνουμε τα μηνύματα, να μην βλέπουμε ότι υπάρχει αεροδρόμιο δίπλα, δεν γίνεται να μην βλέπουμε ότι οι Γιαννιώτες μοχθούν να βάλουν το αεροπλάνο στη ζωή τους.
Πριν 15 ημέρες οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας πήγαν στα Γιάννενα και στην Ηγουμενίτσα. Σας λέει τίποτα αυτό.
Στην Πρέβεζα δεν ήρθε κανείς, δεν μπορούμε να ζούμε και με τη σκόνη όταν έχει αέρα, το θέλουμε το εμπορικό λιμάνι αλλά πρέπει να μετακινηθεί, το εμπορικό λιμάνι συρρικνώνεται γιατί η φύση του εμπορίου αλλάζει και δεν μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλα καράβια.
Αν θέλετε να αφήσουμε την Μαρίνα και να την κάνουμε Εμπορικό Λιμάνι αν βέβαια υπάρχουν περισσότερα οφέλη, η πρόταση μας είναι η τεχνική μελέτη του ΤΕΕ Ηπείρου από το 2009, αν από τότε τα είχαμε πάρει σοβαρά τώρα δεν θα μιλούσαμε!

 

Σπύρος Κόκκαλης – Είμαστε για μπάτσες αν δεν βρούμε λύση για το Λιμάνι

Ο Πρόεδρος Εστίασης και Συναφών Επαγγελμάτων της Πρέβεζας έκανε την πιο σωστή και μεστή τοποθέτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πρέβεζας
«Ευτυχώς που υπάρχει το Λιμάνι και ζούμε. Την Πρέβεζα θα την σώσει ο αέρας και το νερό. Ο αέρας είναι απέναντι στο Άκτιο, 100.000 άνθρωποι πριν δύο χρόνια 800.000 φέτος και προβλέπεται 1,5 εκ. πολίτες από την επόμενη περίοδο…
Όμως, εδώ θα πρέπει να πούμε ότι τα τελευταία 20 χρόνια δεν περιποιηθήκαμε το Λιμάνι, δεν το φροντίσαμε το Λιμάνι και πρώτα από όλα δεν το έκαναν αυτοί που έχουν όφελος από το Λιμάνι.
Ποιοι είναι εκείνοι; οι εργάτες μας, οι φορτηγατζήδες μας, οι εκτελωνιστές και οι επιχειρηματίες που το εκμεταλλεύονται και καλά κάνουν.
Όμως, κύριοι, όλοι σας έχετε μερίδιο ευθύνης καθώς ενώ δεν έχετε σωστή οδική πρόσβαση στο Λιμάνι όλα αυτά τα χρόνια δεν έχετε διαμαρτυρηθεί ποτέ προς την Πολιτεία και τους πολιτικούς της περιοχής για το γεγονός ότι το Λιμάνι και κατ΄ επέκτασιν η Πρέβεζα δεν έχει πρόσβαση σε καμία Οδό. Ούτε στην Ιόνια ούτε στην Εγνατία.
Σας εξυπηρετεί κύριοι το Λιμάνι και ευτυχώς που συμβαίνει αυτό, γιατί έτσι ζούμε και εμείς.
Ας πούμε τα πράγματα όμως με το όνομά τους γιατί αν πάμε με το συμφέρον της κάθε κοινωνικής τάξης δεν θα βγάλουμε άκρη.
Εκ προοιμίου, να τονίσω ότι θέλουμε το Λιμάνι να είναι και Εμπορικό και Τουριστικό – Κρουαζιέρας.
Πρέπει όμως, να φανταστούμε την Πρέβεζα μετά από 20 χρόνια για να βάλουμε την κουβέντα στη σωστή βάση. Διότι αν δεν λειτουργήσουμε έτσι… πνιγήκαμε.
Κύριοι, ποιος γνωρίζει αν οι εταιρίες που λειτουργούν τώρα το Λιμάνι μετά από 20 χρόνια θα είναι ακόμα εδώ ή αν θα θέλουν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους από την Πρέβεζα;
Δεν έχουμε κανένα θέμα να έρχονται περισσότερες χιλιάδες τόνοι προϊόντων και να ξεφορτώνονται στην Πρέβεζα αλλά θα πρέπει να λύσουμε ένα σημαντικό και μεγάλο θέμα.
Το θέμα της σκόνης που πνίγει όλη την πόλη αλλά πολύ περισσότερο τα παραλιακά καταστήματα. Ασχοληθήκατε τα τελευταία 20 χρόνια με αυτή τη σκόνη;
Διότι κύριοι μας βάζετε σε αντιπαράθεση με τους λιμενεργάτες ενώ εσείς δεν ασχοληθήκατε ποτέ.
Την προηγούμενη εβδομάδα που το καράβι ήταν τεράστιο πνιγήκαμε από την σκόνη αλλά εσείς δεν μας υπολογίζετε.
Εμείς, όμως θέλουμε να είστε εδώ, εσείς τι θα κάνετε για εμάς;
Βοηθήστε να λειτουργήσει το λιμάνι, βοηθήστε να γίνουν υποδομές, δεν έχει μπει ούτε ένα πετραδάκι στο Λιμάνι αυτά τα 20 χρόνια.
Συνεργαστείτε με τους λιμενεργάτες και με τους φορτηγατζήδες για να αναπτυχθεί το Λιμάνι.
Τώρα, αν το κάθε master plan φτιάχνεται για το τι βολεύει τον καθένα, το χάσαμε το θέμα.
Την νέα πρόταση που είδα από την παράταξη της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που εισάγαγε και το θέμα είναι «Η επιλογή λύσης δεν πρέπει να δημιουργεί διχασμούς ειδικά σε μικρές κοινωνίες ούτε την αίσθηση του χαμένου και του κερδισμένου».
Βγαίνει αυτό από εδώ μέσα αυτό. ΟΧΙ
Οι εταιρίες γιατί πρέπει να μεταφέρουν τα προϊόντα εγώ γιατί με ενοχλεί η σκόνη και ούτω καθεξής. Δεν πρέπει λοιπόν να βρούμε μια λύση;
Κύριοι, έχω στα χέρια μου μία εφημερίδα που το 2013 μια πλειάδα ανθρώπων – είμαι και εγώ ανάμεσά τους- είχαμε πει τα ίδια πράγματα, βάλτε και μία ακόμη δεκαετία πίσω που είχαν ειπωθεί ξανά, πάμε στα 23 χρόνια που λέμε τα ίδια και τα ίδια.
Έχουμε πρόβλημα στο σπίτι μας 23 χρόνια και δεν το λύνουμε;
Είμαστε για μπάτσες, κάτι πρέπει να κάνουμε, πρέπει να το λύσουμε, πρέπει από αυτή την αίθουσα να βγούμε με συγκεκριμένη απόφαση!
Διότι κύριοι μετά από 20 χρόνια έτσι όπως αναπτύσσεται η πόλη από το Μιχαλίτσι και μετά δεν θα μπορεί να μπει κανείς μέσα, γιατί θα γίνει η ανάπλαση της Νικόπολης.
Πρέπει κύριοι να βρούμε λύση διότι η πόλη φεύγει, αναπτύσσεται, ή την ακολουθούμε ή θα μας αφήσει πίσω.
Γιατί η Πρέβεζα, προχωρά με γοργούς ρυθμούς και κανένας δεν περίμενε αυτό που γίνεται ήδη από την πολυκοσμία ιδιαίτερα το καλοκαίρι.
Υπάρχει η Μαρίνα με 300 θέσεις σκαφών, το παραλιακό μέτωπο με ακόμη 120 θέσεις αλλά και οι απέναντι Μαρίνες με 3000 θέσεις σκαφών.
Δεν πρέπει λοιπόν, όλα αυτά να τα αγκαλιάσουμε και να βρούμε τη σωστή λύση;
Και Τουριστικό Λιμάνι και Εμπορικό και βεβαίως Aλιευτικό.

 

Παρών ο Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας αλλά με διαφορετική προσέγγιση του θέματος από τον Περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη

Αδιάβαστος πιάστηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Στράτος Ιωάννου στο θέμα του Λιμανιού. Μπορεί στην αρχή της τοποθέτησής του να προσπάθησε να κατευθύνει τη συζήτηση στην εξεύρεση λύσης μεταξύ των αντιμαχόμενων πλευρών λέγοντας ότι και «εγώ επιχειρηματίας είμαι και ξέρω ότι όλοι μας βλέπουμε πρώτα μόνο το κέρδος και την τσέπη μας. Οπότε θα πρέπει να καθίσετε στο ίδιο τραπέζι οι 5-6 επιχειρηματίες που είστε εδώ για να βρείτε λύση». Στο τέλος όμως της ομιλίας του πρότεινε και αυτός μια λύση που όμως δεν είναι εφικτό να γίνει καθώς δεν εμπεριέχεται έως τώρα ούτε στο MASTER PLAN αλλά ούτε και στις έως τώρα διάφορες προτάσεις αφού δεν γίνεται να πάει ο Εμπορικός Λιμένας στη θέση που πρότεινε ο κ. Ιωάννου για πολλούς λόγους…
Βέβαια, ο κ. Ιωάννου τα «μπέρδεψε» λίγο τα θέματα καθώς ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης στις 8 Ιουλίου 2022 με επιστολή του προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας, Ανάπτυξης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης λάμβανε μία σημαντική πολιτική πρωτοβουλία για την προστασία της εμπορικής δραστηριότητας του λιμένα Πρέβεζας.
Η επιστολή αυτή ελήφθη από τον πολιτικό κόσμο ως ένα σαφές και ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα της περιφερειακής αρχής προς πάσα κατεύθυνση…
Οπότε ο Στράτος Ιωάννου ή ξέχασε τη συγκεκριμένη επιστολή ή μάλλον τα «μπέρδεψε» στην τοποθέτησή του…

Απών το Επιμελητήριο Πρέβεζας

Σε ένα από τα πιο σοβαρά θέματα για την ανάπτυξη της Πρέβεζας που άπτεται της επιχειρηματικότητας και της Τουριστικής Ανάπτυξης του Νομού έλαμψε δια της απουσίας του ο Πρόεδρος και τα μέλη που απαρτίζουν την παράταξή του στο Επιμελητήριο.
Την κατάσταση έσωσε ο πρώην Πρόεδρος Γιάννης Γιαμάς που έδωσε για άλλη μια φορά το παρών.
Μάλλον, ο κ. Μπούρης και οι συνεργάτες του που διαχειρίζονται τα διοικητικά του Επιμελητηρίου, όπως είναι ο κ. Κώνστας, ο κ. Ζαπουνίδης και ο κ. Γιώργος Γιολδάσης θεώρησαν ότι δεν υπήρχε λόγος να παραστούν στη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο Πρέβεζας και είχε θέμα το Παρόν και το Μέλλον του Λιμανιού…
Μάταια προσπαθούσε να βρει τον κ. Μπούρη ανάμεσα στο πολυπληθές κοινό ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Λεωνίδας Αργυρός, όταν και έπαιρνε τις παρουσίες…
ΑΠΩΝ δηλώθηκε!
Προφανώς ο κ. Μπούρης δεν θέλησε να πάρει θέση για ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα… Αν το Λιμάνι της Πρέβεζας θα πρέπει να διατηρήσει και τους τρεις χαρακτήρες που έχει έως τώρα. Τον Εμπορικό, τον Τουριστικό και τον Αλιευτικό!
Αλήθεια, ποια είναι η πρόταση
του Επιμελητηρίου Πρέβεζας;
Γιατί το Επιμελητήριο αποφεύγει τα τελευταία πέντε χρόνια να επιδείξει σοβαρές προτάσεις για την ανάπτυξη της Πρέβεζας;
Τι κέρδος υπάρχει και ποιος ο απολογισμός από τα πέντε χρόνια που είναι Πρόεδρος ο κ. Μπούρης σε έργα και αναπτυξιακά προγράμματα;
Το Επιμελητήριο θα έπρεπε να είναι στην πρώτη θέση των σοβαρών θεμάτων του Νομού και να μην αποφεύγει να κρατά τις «καυτές» πατάτες που όμως αφορούν το επιχειρηματικό μέλλον του τόπου.

Βρείτε μας online

Άρτα – Περιφερειακή Οδός | 26813 06897

Πρέβεζα – Σπηλιάδου & Μπάλκου | 26820 22288