Ιδιωτικοποιείται ο βιολογικός της Πρέβεζας

Η δημοτική αρχή Γεωργάκου και η διοίκηση της ΔΕΥΑΠ χρεώνονται πλέον και με τη… βούλα την πλήρη ιδιωτικοποίηση του βιολογικού καθαρισμού της δημοτικής επιχείρησης, μίας από από τις πιο σημαντικές και κομβικές δομές της. Επιβεβαιώνεται πλήρως με αυτή την εξέλιξη το ρεπορτάζ του atpreveza.gr
Τη Δευτέρα το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΠ ενέκρινε κατά πλειοψηφία τη διάθεση πίστωσης, την έγκριση τεύχους και τον ορισμό επιτροπής για τη διεξαγωγή ηλεκτρονικού διαγωνισμού: “ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ και Ε.Ε.Λ. ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧ/ΣΗ ΙΛΥΟΣ”. Ο προϋπολογισμός είναι 355.200,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ για λειτουργία της μονάδας για 24 μήνες και διαχείρισης της λυματολάσπης για το ίδιο χρονικό διάστημα, με πρόβλεψη χρονικής προαίρεσης της σύμβασης για άλλους 12 μήνες και θα πραγματοποιηθεί διεθνής ηλεκτρονικός διαγωνισμός. Στην απόφαση του Δ.Σ. μειοψήφησαν ο Λάμπρος Βασιλείου και ο Δημήτρης Παππάς, “παρών” ο Παύλος Σαραμπασίνας, ενώ δεν παρέστη ο Θανάσης Ανωγιάτης.
Στην εισήγηση των τεχνικών υπηρεσιών αναφέρεται επίσης: “Επισημαίνεται ότι η πρόθεση της Τ.Υ. της ΔΕΥΑΠ ήταν στη μελέτη να περιληφθεί και η λειτουργία, συντήρηση και περιβαλλοντική παρακολούθηση των αντλιοστασίων της αποχέτευσης της Πρέβεζας και η ποσότητα της διαχείρισης της λυματολάσπης να είναι ετησίως μεγαλύτερη αλλά δεν είναι δυνατόν λόγω αυξημένου προϋπολογισμού και μειωμένης δυνατότητας της ΔΕΥΑΠ. Ο προϋπολογισμός ενός διαγωνισμού σύμβασης για 24 μήνες λειτουργίας της ΕΕΛ, 24 μήνες λειτουργίας των αντλιοστασίων και διαχείρισης ιλύος 1.700 τόνων ανέρχεται στα 479.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ (718.500,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ με προαίρεση 12 μήνες)….
Αναμένεται καθυστέρηση στη συμβασιοποίηση του διαγωνισμού. Δεδομένης επίσης και της εξέλιξης που φαίνεται να έχει η τρέχουσα από τη ΔΕΥΑΠ διαδικασία πρόσληψης προσωπικού για 8 μήνες και επειδή η ΕΕΛ δε γίνεται να μείνει χωρίς προσωπικό να τη λειτουργεί, η Τεχνική Υπηρεσία της ΔΕΥΑΠ, μετά τη δημοσίευση της Διακήρυξης και εφόσον δε βρεθεί άλλη λύση, θα επανέλθει με εισήγηση για ανάθεση της λειτουργίας της ΕΕΛ κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 32 του ν 4412/2016”.
Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως η ιδιωτική εταιρεία που λειτουργεί τώρα τον βιολογικό καθαρισμό θα συνεχίσει να το κάνει, έπειτα από νέα απόφαση του Δ.Σ. μέχρι να βρεθεί ανάδοχος μέσω του διαγωνισμού.

Ζήτημα δημόσιας υγείας
Είχαμε επισημάνει στο ρεπορτάζ του atpreveza.gr για το ζήτημα δημόσιας υγείας που είχαν επισημάνει οι υπηρεσίες της ΔΕΥΑΠ σχετικά με τη λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού.
Οι ανησυχίες επιβεβαιώθηκαν με το 1899/09-09-2022 έγγραφο της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας όπως κοινοποιήθηκε στη Δ/νση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου με τίτλο «Πλημμελής λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Λυμάτων Δ. Πρέβεζας».
Σε αυτή την έκθεση υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες για τα ευρήματα που έδειξε ο έλεγχος.
Απομένει να δούμε τις αντιδράσεις σε πολιτικό επίπεδο που θα υπάρξουν μετά από αυτή την εξέλιξη, η οποία πιθανότατα θα απασχολήσει εκ νέου τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας.

 

Στις 16 Νοεμβρίου καθορίζει τις επόμενες κινήσεις της η δημοτική παράταξη “Στροφή στο Μέλλον”

Η δημοτική παράταξη Πρέβεζας “Στροφή στο Μέλλον”, η οποία στηρίχθηκε στις τελευταίες δημοτικές εκλογές από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, πραγματοποιεί στις 16 Νοεμβρίου στη Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης την απολογιστική της εκδήλωση και θα προχωρήσει και σε εκλογή νέας γραμματείας.
Η συνέλευση αυτή θα σηματοδοτήσει και τις περαιτέρω κινήσεις της παράταξης, εν’ όψει της στρατηγικής που θα ακολουθηθεί για τις επόμενες δημοτικές εκλογές που θα γίνουν σε έναν χρόνο.
Τα όσα θα συζητηθούν αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον μετά και τα όσα αποφασίστηκαν στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στα τέλη Οκτωβρίου σχετικά με την τοπική αυτοδιοίκηση και τις ευρύτερες συνεργασίες που θα επιδιωχθούν.
Επικεφαλής της “Στροφής στο Μέλλον” είναι ο Ευκλείδης Φονταράς και στο δημοτικό συμβούλιο η παράταξη εκπροσωπείται επιπλέον από τους Θανάση Ανωγιάτη, Παναγιώτη Λελοβίτη και Βασίλη Κωστούλα.

Εξελίξεις στη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό

Πάγιο αίτημα συνολικά των κατοίκων του Ν. Πρέβεζας είναι η οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό (σύνδεση Γέφυρας Καλογήρου-Φραξύλα) με έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που θα αποτελεί σημαντική αναβάθμιση για την ευρύτερη περιοχή. Η υπόθεση αυτή δεν αποτελεί “χαμένη μάχη”, ωστόσο πρέπει να υπάρξει ένας συνδυασμός ενεργειών για επιτυχημένο αποτέλεσμα.
Έπειτα από αρκετές πολιτικές παλινωδίες τα τελευταία 14 χρόνια και πολλές κυβερνητικές υποσχέσεις “κενές περιεχομένου” για τη μελέτη του έργου που δεν είχε καν ολοκληρωθεί ξεκαθαρίστηκε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι η Περιφέρεια Ηπείρου είναι αρμόδια για το έργο και κατ’ επέκταση έχει παραλάβει και τις σχετικές μελέτες για τις ωριμάσει. Αυτό αποτυπώνεται και στο Περιφερειακό Σχέδιο Μεταφορών της Περιφέρειας Ηπείρου για την προγραμματική περίοδο 2021-2027, που αποτελεί και το “ευαγγέλιο” για την επιλεξιμότητα και τη χρηματοδότηση έργων μεταφορών και οδικών έργων στην Περιφέρεια Ηπείρου, μέσω του ΕΣΠΑ “Ήπειρος 2021-2027”.
Τα έργα που έχουν προταθεί για ένταξη στο Επιχειρησιακό Σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών 2021-2027 (κατά την περίοδο της διαβούλευσης) και αφορούν μεταξύ άλλων ή/ και αποκλειστικά την Περιφέρεια Ηπείρου αξιολογήθηκαν από την Περιφέρεια ως προς την αναγκαιότητά τους και στη συνέχεια αντιστοιχήθηκαν με κάποιον επιχειρησιακό στόχο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών.

Στη λίστα αυτή το Υπουργείο περιλαμβάνει ως πολύ σημαντικά έργα μεταξύ άλλων τα εξής:
▶ Αναβάθμιση οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Πάργα – Πρέβεζα
▶ Νέα οδική σύνδεση Πρέβεζας με τον Α/Δ Α5 (Ιόνια Οδό)

Το δεύτερο έργο δεν αφορά την οδική σύνδεση Γέφυρας Καλογήρου-κόμβος Φραξύλας, αλλά τη Σύνδεση Ιόνιας Οδού με Ε.Ο. Ιωαννίνων – Πρέβεζας, από Καμπή έως Γέφυρα Καλογήρου (Παράκαμψη Φιλιππιάδας), ένα έργο το οποίο έχει μεν βαθμό ωριμότητας 2 (με ανώτερο το 4), παρ’ όλα αυτά υπάρχει ήδη μελετητής που ολοκληρώνει τις διαδικασίες για να δημοπρατηθεί και να υπάρξει ανάδοχος τους επόμενους μήνες. Υπάρχουν ήδη δεσμευμένα σε Υπουργείο και Περιφέρεια Ηπείρου μαζί περίπου 57 εκατομ. ευρώ για το έργο αυτό.
Το εγκεκριμένο από την Κομισιόν Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ήπειρος 2021-2027”, ξεκαθαρίζει ότι στις προτεραιότητες για τη δράση “Αναβάθμιση οδικού δικτύου Περιφέρειας Ηπείρου” είναι η αναβάθμιση της ενδοπεριφερειακής κινητικότητας με έμφαση στη σύνδεση με αστικά, εμπορικά, οικονομικά κέντρα και τουριστικούς πόλους της Περιφέρειας.
Προτεραιότητα θα δοθεί στην ολοκλήρωση των τμηματοποιημένων πράξεων από το ΕΠ Ήπειρος 2014-2020 α) «Ολοκλήρωση μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων (κόμβος πανηπειρωτικού σταδίου – κόμβος Βογιάνου)» και β) «Παράκαμψη Νικόπολης – Συγκοινωνιακά έργα ανάδειξης αρχαιολογικού χώρου Νικόπολης Περιφέρειας Ηπείρου» καθώς και τα μέτρα του Εθνικού Στρατηγικού Σχέδιου Μεταφορών όπως το μέτρο με Κωδικό RI-Infra 9 και τίτλο «Νέα οδική σύνδεση Πρέβεζας με τον Α/Δ5 (Ιόνια Οδό)».
Παρ’ όλα αυτά στο Περιφερειακό Σχέδιο Μεταφορών της Περιφέρειας Ηπείρου, στην προτεραιότητα των προτεινόμενων έργων της Περιφέρειας Ηπείρου η σύνδεση της πόλης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό στη Γέφυρα Καλογήρου το έργο έχει την ένδειξη “πολύ μεγάλη”. Δηλαδή έχει μπει σε πρώτο πλάνο για τον σχεδιασμό της Περιφέρειας Ηπείρου, όποια κι αν είναι η περιφερειακή αρχή μέχρι το 2027. Ο βαθμός ωριμότητάς του μάλιστα είναι “3” (με ανώτερο το “4”), κάτι που μόλις το 27,3% των προτεινόμενων έργων έχει στην Περιφέρεια Ηπείρου.
Τα δεδομένα δηλαδή μαρτυρούν πως υπάρχει με συντονισμένο τρόπο η δυνατότητα να υλοποιηθεί το έργο και να μην παραπεμφθεί “στις Καλένδες”. Ο προϋπολογισμός του μάλιστα είναι 105 εκ. Ευρώ.
Το “στοίχημα” δηλαδή αν όντως υπάρξει η πολιτική βούληση και γίνει συντονισμένη προσπάθεια δεν έχει χαθεί.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο Περιφερειακό Σχέδιο Μεταφορών της Ηπείρου τα πλεονεκτήματα που εμφανίζει το έργο είναι πολλά. Καλύπτει τους επιχειρησιακούς στόχους της βελτίωσης της διεθνούς και εθνικής συνδεσιμότητας και στήριξης του τουρισμού και τον επιμέρους στόχο της αποσυμφόρησης στο οδικό δίκτυο (περιοχή Λούρου). Επίσης συνεισφέρει στην πολιτική της συνοχής της Περιφέρειας Ηπείρου με την άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων που στην Ήπειρο είναι μεγάλες και “κουμπώνει” στους στόχους της Κομισιόν περί πράσινης ανάπτυξης και βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ υπάρχει και το “χαρτί” της ενίσχυσης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Είναι δεδομένο πως αν η περιφερειακή αρχή καταφέρει και δρομολογήσει το έργο αυτό η Ήπειρος όντως θα αποκτήσει νέα ταυτότητα και αναπτυξιακή προοπτική.
Μένει να δούμε τι ενέργειες θα γίνουν.
atpreveza.gr

Βρείτε μας online

Άρτα – Περιφερειακή Οδός | 26813 06897

Πρέβεζα – Σπηλιάδου & Μπάλκου | 26820 22288