Αρχική » 7 EDITION » Νομός Πρέβεζας- Στις 6.000 ανέρχονται συνολικά οι καταγγελίες για αυθαιρεσίες στον αιγιαλό

Νομός Πρέβεζας- Στις 6.000 ανέρχονται συνολικά οι καταγγελίες για αυθαιρεσίες στον αιγιαλό

Κοινoποίηση:

Σε 6.000 ανέρχονται συνολικά οι καταγγελίες για αυθαιρεσίες στον αιγιαλό που έχουν υποβληθεί στο υπ. Οικονομικών μέσω της εφαρμογής MyCoast, με τον νομό Πρέβεζας να εμφανίζει μεγαλύτερο αριθμό ακόμα και από τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.

Εκατόν είκοσι τετραγωνικά στις όχθες, αλλά και εντός της λίμνης Ζηρού, στον νομό Πρέβεζας καταλάμβανε παράνομα επιχείρηση που δραστηριοποιούνταν σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες και υδάτινα σπορ, η οποία σφραγίστηκε κατόπιν ενημέρωσης των αρμόδιων Αρχών. Την κινητοποίηση του υπουργείου Οικονομικών, του Δασαρχείου και της ΕΛ.ΑΣ. πυροδότησαν καταγγελίες στην εφαρμογή MyCoast, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για το καθεστώς παραχωρήσεων χρήσης του αιγιαλού και να κοινοποιούν στους ελεγκτικούς μηχανισμούς πιθανές παραβάσεις της νομοθεσίας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών πρόστιμο ύψους 6.000 ευρώ έχει ήδη επιβληθεί στην επιχείρηση ενώ αντίστοιχα μέτρα θα λάβει άμεσα και η Διεύθυνση Δασών Πρέβεζας για όμορες ξύλινες εξέδρες και στέγαστρα. Εν τω μεταξύ, πηγές του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν στην «Κ» αυξημένο αριθμό καταγγελιών ειδικά στον νομό Πρέβεζας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από την αρχή χρήσης της εφαρμογής, στις 30 Απριλίου, 872 καταγγελίες αφορούν τον νομό Πρέβεζας δηλαδή κατα μέσο όρο 17 καταγγελίες την ημέρα, τη στιγμή που τα Δωδεκάνησα (όπου η Ρόδος συγκέντρωνε εμβληματικές περιπτώσεις αυθαιρεσιών) έχουν 555, οι Κυκλάδες 463 και η Αττική μόνο επτά. Στην κατάταξη η Χαλκιδική έρχεται δεύτερη με 680 καταγγελίες, ενώ οι Αρχές έχουν πραγματοποιήσει ελέγχους στην περιοχή για καταστρατήγηση του αιγιαλού ακόμα και με drone.

Με ονοματεπώνυμο 1 στις 10 καταγγελίες

Μετά τη συλλογική ευαισθητοποίηση των πολιτών το περασμένο καλοκαίρι, για τις στρεβλώσεις της νομοθεσίας στις παραλίες, η εφαρμογή MyCoast ήρθε να καλύψει το έλλειμμα της πρόσβασης τόσο στην πληροφόρηση για τον δημόσιο χώρο, όσο και να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα σε πολίτες και την κεντρική διοίκηση. Ωστόσο, δεν είναι βάσιμες όλες οι καταγγελίες που καταχωρίζονται στην εφαρμογή. Πηγές του υπ. Οικονομικών εκτιμούν ότι αρχικά οι πολίτες χρησιμοποίησαν την εφαρμογή «δοκιμαστικά», για να κατανοήσουν τη λειτουργία, αλλά ενδεχομένως και με λιγότερο πραγματιστικά κίνητρα. Είναι ενδεικτικές μερικές καταγγελίες για την πλατεία Συντάγματος, που απέχει, ομολογουμένως, από τον αιγιαλό.

Το 90% των καταγγελιών είναι ανώνυμες και μόνο 10% προέρχεται από πολίτες που δεν διστάζουν να συνδεθούν μέσω taxis, αποκαλύπτοντας στις Αρχές το ονοματεπώνυμό τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που εξασφάλισε η «Κ», μέχρι σήμερα 52.000 πολίτες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή, ενώ έχουν υποβληθεί 6.000 καταγγελίες. Πιθανόν το 40% αυτών είναι οι λεγόμενες «δοκιμαστικές», ωστόσο η δημοφιλία της εφαρμογής αυξάνεται. Το 90% των καταγγελιών είναι ανώνυμες και μόνο 10% προέρχεται από πολίτες που δεν διστάζουν να συνδεθούν μέσω taxis, αποκαλύπτοντας στις Αρχές το ονοματεπώνυμό τους.

 

Θετική είναι πάντως η αίσθηση των αρμοδίων για τον βαθμό συμμόρφωσης των παραχωρησιούχων σε αιγιαλούς και παραλίες. Η πρόσβαση των πολιτών στην πληροφορία για τις χρήσεις του δημόσιου χώρου φαίνεται πως στο αρχικό στάδιο λειτουργεί.

kathimerini.gr

Ακολουθήστε το 7meres.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Σας προτείνουμε:

Βρείτε μας online

Άρτα – Περιφερειακή Οδός | 26813 06897

Πρέβεζα – Σπηλιάδου & Μπάλκου | 26820 22288