Ειδήσεις και νέα από την Ήπειρο - Άρτα - Πρέβεζα - Ιωάννινα - Θεσπρωτία

Οι τρεις γέφυρες της Άρτας και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Κοινoποίηση:

Διπλή γεφύρωση του Αράχθου και μια ακόμα γέφυρα στους Κεραμάτες είναι έργα που συζητιούνται εδώ και χρόνια για τον Άραχθο με παρέμβαση της Περιφέρειας Ηπείρου και με καθυστερήσεις παρά τις κατά καιρούς δεσμεύσεις από το κεντρικό κράτος εδώ και χρόνια.

Το θέμα της γεφυρών της Άρτας έθεσε στο περιφερειακό συμβούλιο κατά την ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας η παράταξη Κοινό των Ηπειρωτών και τα ερωτήματα εκ μέρους της μείζονος αντιπολίτευσης έθεσε ο περιφερειακός σύμβουλος Άρτας Μάριος Γρηγόριος Τσίρκας, αντιπρόεδρος του σώματος.

Όπως ανέφερε ανατρέχοντας στην υπόθεση, το 2016 εντάχτηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με προϋπολογισμό 6,5 εκ. ευρώ το έργο του Δήμου Αρταίων που αφορά στη διπλή γεφύρωση του Ποταμού Αράχθου, στο ύψος του Τριγώνου.

Τα χρήματα αφορούσαν την κατασκευή της γέφυρας με τις απαιτούμενες προσβάσεις, όπως είχε ζητήσει και από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, κατά την τελευταία του επίσκεψη στην Άρτα στις 16 Αυγούστου 2016, ο τότε Δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης.

Στόχος του έργου ήταν να συντελέσει στην διευκόλυνση της σύνδεσης εκατέρωθεν του ποταμού, καθώς θα βελτίωνε τις συνθήκες κυκλοφορίας τόσο από άποψη τεχνικών χαρακτηριστικών όσο και από άποψη απόστασης, δηλαδή θα συντόμευε τις αποστάσεις, ενώ θα βελτίωνε και την πρόσβαση από και προς το Νοσοκομείο Άρτας. Εκτός όλων αυτών σημαντικός θα ήταν και ο παράγοντας της οδικής ασφάλειας με τη νέα χάραξη.

Συνεπώς, τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου είναι αναπτυξιακά και κοινωνικά αφού σαν στόχο είχαν την αποφόρτιση της κυκλοφορίας του υφιστάμενου οδικού δικτύου και πιο συγκεκριμένα της μοναδικής γέφυρας του Ποταμού Αράχθου επί της Εθνικής Οδού Άρτας-Ιωαννίνων. Επίσης περιβαλλοντικά το έργο θα συνέδεε και θα αξιοποιούσε τουριστικά τον οικιστικό ιστό της πόλης με την παρόχθια ζώνη. 8,5 εκατομμύρια ευρώ συνολικά είχαν εξασφαλιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ το 2016 για να γίνει αυτό το έργο.

Κι ενώ το έργο, παρά την ολιγωρία της προηγούμενης δημοτικής αρχής, προγραμματίστηκε, ωρίμασε, οριστικοποιήθηκαν οι απαλλοτριώσεις και δρομολογήθηκε η επικαιροποίηση των μελετών του, βάσει της μελέτης οριοθέτησης και αντιπλημμυρικής προστασίας της πόλης της Άρτας, εν τέλει το έργο έμεινε στον αέρα. Το κονδύλι που είχε δεσμευτεί για το έργο αυτό – δήμος, περιφέρεια και κεντρική κυβέρνηση -το μεταφέρουν σε νέο έργο στο όνομα της «διπλής γεφύρωσης».

Το ερώτημα της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης ήταν γιατί εγκαταλείπεται το ήδη ώριμο και αναγκαίο έργο γεφύρωσης Άρτας-Κεραματών, το οποίο μπορούσε ταχύτατα να κατασκευαστεί, γιατί δεν διεκδίκησε η Περιφέρεια Ηπείρου νέα χρηματοδότηση για την απαραίτητη κατασκευή γέφυρας στον Άραχθο, αλλά αφαιρεί ένα μελετητικά και διοικητικά ώριμο έργο από τον Δήμο Αρταίων, ο οποίος φέρεται να απεμπολεί δεσμευμένη χρηματοδότηση.

Η απάντηση του Περιφερειάρχη ήταν πως ουσιαστικά δεν υπάρχουν μελέτες για το έργο της γέφυρας των Κεραματών.

Ο κ. Καχριμάνης υποστήριξε πως πίστωση βγαίνει ενίοτε αλλά δεν είναι ικανή να περπατήσουν τα πράγματα και να έχουμε αποτέλεσμα. Για όλα τα έργα ισχύει αυτό, όταν δεν υπάρχει μελέτη και τα άλλα που συνοδεύουν μια πίστωση.

Δεν μπορεί να γίνει τίποτα για την εξέλιξη του συγκεκριμένου έργου, δεν εξαρτάται από τη θέληση του περιφερειάρχη, του Δημάρχου και την υπόσχεση του υπουργού ή του πρωθυπουργού… όπως είπε. Αν δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες, ολοκληρωμένες και εγκεκριμένες δεν προχωρά το έργο, σωστά ο τότε Δήμαρχος έθεσε το θέμα είπε ο κ. Καχριμάνης, αφού πέρασαν 8 χρόνια και άλλα 7 χρόνια πρό του Τσιρογιάννη επί Παναγιώτη Οικονομίδη ο οποίος είχε θέσει για πρώτη φορά το αίτημα.

Η ένταξη έργου στο ΠΔΕ δεν σημαίνει και υλοποίηση του έργου, όταν υπάρχει και η σημαντική εκκρεμότητα με την οριοθέτηση του Αράχθου. Η οριοθέτηση είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί και παραδοθεί σε χρήση με ορατό τον κίνδυνο το έργο της γεφύρωσης τελικά να μην προχωρήσει και να μην αξιοποιηθούν οι πόροι του τρέχοντος ΠΔΕ, ωστόσο τα χρήματα που προορίζονταν για την Άρτα θα μείνουν εκεί και δεν θα μεταφερθούν σε άλλη περιοχή.

Η Περιφέρεια, υποσχέθηκε ο Περιφερειάρχης, θα διαθέσει όποιους πόρους απαιτηθούν και θα κατασκευάσει και δύο κόμβους.

Η διπλή γεφύρωση δεν αναιρεί την υποχρέωση της Περιφέρειας να προχωρήσει τη γέφυρα Κεραματών, όταν θα είναι έτοιμο στο σύνολό του το έργο θα προχωρήσει, δεν ήταν προεκλογικό πυροτέχνημα όταν η περιφερειακή Αρχή στην Άρτα παρουσίασε την προμελέτη για τη διπλή γεφύρωση, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καχριμάνης.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Άρτας Βασίλης Ψαθάς ανέφερε από την πλευρά του πως γίνεται σήμερα η μελέτη οριοθέτησης της κοίτης του Ποταμού Αράχθου από το Υπουργείο Υποδομών, η μελέτη δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, άρα η όποια επέμβαση χωρίς μελέτη περιβαλλοντικής αδειοδότησης δεν μπορεί να προχωρήσει. Δε μπορεί να γίνει καμία γέφυρα Κεραματών που εκτιμάται ότι θα κοστίσει στα 22 εκατ. ευρώ με συνοδά έργα, σε μια κοίτη 260 μέτρων πλησίων της υφιστάμενης γέφυρας, τόνισε ο κ. Ψαθάς. Η γέφυρα Κεραματών δε όπως συμπλήρωσε, εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό του Δήμου Αρταίων που είναι ο δρόμος Κεραμάτες-Κωστακιοί και κατόπιν η γέφυρα των Κεραματών. “Δεν εγκαταλείπουμε τη γέφυρα, μετά την οριοθέτηση της κοίτης θα ωριμάσει και αυτό το έργο” κατέληξε.

Ακολουθήστε το 7meres.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Σας προτείνουμε:

Βρείτε μας online

Άρτα – Περιφερειακή Οδός | 26813 06897

Πρέβεζα – Μπαχούμη 11 | 26820 89799