Πρόκειται για την αποκλειστική “δέσμευση” της παραλιακής οδούς της Πρέβεζας για τον ελλιμενισμό επαγγελματικών σκαφών, αποκλείοντας έτσι ιδιώτες με σκάφη, για τους οποίους για χρόνια η Πρέβεζα και τα καταστήματά της αποτελούσαν αγαπημένο προορισμό.
Ειδικότερα εκπρόσωποι του Συλλόγου Εμποροεπαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Πρέβεζας και του Συλλόγου Εστίασης Πρέβεζας εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην περσινή επιλογή της διοίκησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για αποκλειστική χρήση της παραλίας από εταιρείες επαγγελματικών σκαφών και τόνισαν ότι παρατήρησαν μέχρι και 35% μείωση του τζίρου τους, την οποία χρεώνουν σε αυτή την επιλογή του ΔΛΤ Πρέβεζας.
Ζήτησαν να υπάρχει χώρος και για τα ιδιωτικά σκάφη και ίση μεταχείριση με τις εταιρείες. Κατήγγειλαν ότι τον κόσμο που φέρνουν οι εταιρείες δεν τον “καρπώνεται” η Πρέβεζα και ότι λειτουργεί η παραλία για μήνες ως αποθήκη σκαφών. Τα άδεια σκάφη καταλαμβάνουν θέσεις και δεν υπάρχει πελατεία στα καταστήματα της Πρέβεζας από τα σκάφη, μία πηγή εισοδήματος που παραδοσιακά στήριζε τους καταστηματάρχες του ιστορικού κέντρου. “Ποιος κερδίζει από αυτό;” ήταν η ερώτηση που απηύθυναν στο Δ.Σ. και ξεκαθάρισαν ότι ζητούν πιο δίκαιη μεταχείριση για έναν κόσμο που αποτελεί παραδοσιακά πελατολόγιο των καταστημάτων και έχει δεθεί με την Πρέβεζα.
Παράλληλα τέθηκε και το θέμα της φήμης του τουριστικού προϊόντος που αποκτά η πόλη (σ.σ. εννοώντας ότι οι άνθρωποι με τα ιδιωτικά σκάφη μεταξύ τους δημιουργούν τη φήμη ότι η Πρέβεζα“μας διώχνει”), στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη της πόλης.
Ο Πρόεδρος του ΔΛΤ Πρέβεζας Γρηγόρης Κουμπής διαφοροποιήθηκε ελαφρώς από τη διοίκηση του Ταμείου επί προεδρίας Νίκου Γεωργάκου και είπε πως το θέμα αυτό τείνει να γίνει “δίκοπο μαχαίρι”, κάτι στο οποίο συμφώνησε και η Αντιπρόεδρος Γρηγορία Κατσαούνου, που πρόσθεσε ότι δεν υπάρχουν μετρήσιμα στοιχεία για να διαμορφωθεί εύκολα γνώμη.
Ο κ. Κουμπής επισήμανε ότι πέρυσι υπήρξε αυτή η επιλογή με τις εταιρείες και παραδέχθηκε ότι έπεσε η κίνηση στα καταστήματα.
Υπήρξαν καταγγελίες ότι ορισμένες εταιρείες έδιωχναν ιδιωτικά σκάφη και τα απέτρεπαν να “δέσουν” λέγοντας ότι ο χώρος είναι δικός τους, ενώ υπήρξαν καταγγελίες για επινοικίαση των θέσεων ελλιμενισμού και για μετατροπή της παραλίας σε… γκαράζ για εργασίες στα σκάφη.
Ο Πρόεδρος του ΔΛΤ Πρέβεζας υποστήριξε ότι θα είναι πολύ αυστηροί οι έλεγχοι που θα γίνουν και θα αποκλείονται εταιρείες που θα κάνουν παραβιάσεις.
Το μέλος του Δ.Σ. Νίκος Τζίμας είπε ότι οι σχετικές συμβάσεις και αποφάσεις έγιναν επί των ημερών του Νίκου Γεωργάκου, ο οποίος έφερε και την ευθύνη γι’ αυτή την κατάσταση που δημιουργήθηκε και τόνισε πως δεν πρέπει να υπάρξουν αποκλεισμοί ούτε προς τη μία κατεύθυνση ούτε προς την άλλη. Η διαχείριση που έγινε πέρυσι ήταν κάκιστη, σύμφωνα με τον κ. Τζίμα και ξεκαθάρισε ότι πρέπει να μπουν κανόνες στο τραπέζι και να δημιουργηθεί μία νέα φιλοσοφία ελλιμενισμού στην Πρέβεζα.
Το μέλος του Δ.Σ. Γιώργος Χαρισιάδης είπε πως η Πρέβεζα έφερε επαγγελματίες με ερασιτεχνικό τρόπο. Πρόσθεσε ότι δεν πρέπει να φέρνει το ΔΛΤ Πρέβεζας απέναντι τον κόσμο και τους εργαζόμενους της Πρέβεζας και ότι θα πρέπει να ελέγχονται οι παρανομίες, με προσωπικό που θα πρέπει να έχει το ΔΛΤ.
Ο Σπύρος Κόκκαλης από την πλευρά του τόνισε πως πρόκειται για δύσκολο θέμα και πως θα έπρεπε να ισχύει το παλιό καθεστώς, αυτό που ίσχυε εδώ και 35 χρόνια. Ανέφερε πως θα επιβάλλει πλήρη έλεγχο στον Πρόεδρο και θα προσπαθήσει να αλλάξει τη γνώμη του Δημάρχου Πρέβεζας πάνω σε αυτή την πολιτική απόφαση. Πρότεινε επίσης μεγάλη αύξηση στο τιμολόγιο ελλιμενισμού για τις εταιρείες.
Ο κ. Κουμπής κλείνοντας τη συνεδρίαση είπε πως θα αυξηθούν τα κόστη για τις εταιρείες και θα προστεθεί και το τέλος αποβλήτων, ενώ συμφώνησε πως οι έλεγχοι θα πρέπει να είναι εντατικοί και με κυρώσεις σε περίπτωση παραβάσεων.
Ρεπορτάζ-φωτογραφία
atpreveza.gr